dokumenty / kontakt / organizátor |
2024 Magistrát hl.m. Prahy - zamítnutí veřejné sbírky - VH* ČKA NENÍ VE VEŘEJNÉM ZÁJMU 2024 Ministerstvo vnitra - zamítnutí veřejné sbírky - VH* ČKA NENÍ VE VEŘEJNÉM ZÁJMU 2024 Ministerstvo vnitra - odpověď Odboru voleb - HLASOVÁNÍ JE ZPŮSOB VOLBY judikáty a další citované zdroje... - záměrně je zde neuvádíme z těchto důvodů: -- zdrojů bylo opravdu velké množství a není čas, chuť ani síla je všechny utřídit, či zpětně znovu vyhledávat -- stejně by je běžní členové nečetli, už tak je tento web přehlcený až nepřehledný -- nechceme napovídat 2%ČKA*, která by ve zdrojích hledala zase jen důvody, proč něco nejde -- najatá advokátní kancelář nakonec použije jistě i jiné a lepší zdroje -- najatá advokátní kancelář zpracuje všechny zdroje mnohem profesionálněji veřejný příslib organizátora o nakládání se sbírkou (ověřený podpis) smlouva s ČSOB o transparentním účtu ČSOB č. 340973108/0300 odkaz na transparení účet zde ... ČSOB - 340973108/0300 ode dne spuštění tohoto webu je již funkční odkaz na výdajové doklady ke sbírce zde ... bude doplněno jakmile začnou první výdaje - existuje předběžná dohoda s jednou nejvýznamnější renomovanou advokátní kanceláří (AK), která je připravena se prosazení onlineVH* ujmout - AK se s celou kauzou podrobně seznámila a potvrdila, že pokud by se domnívala, že onlineVH* nelze zavést, případu by se neujala - respektujeme, že AK si v tuto chvíli ještě nepřeje zveřejnit údaje o ní a její nabídce, dokud se nepotvrdí reálný zájem členů* - údaje o AK budou zveřejněny, až se na účtu nashromáždí dostatečné prostředky k jejímu závaznému objednání AK XXXXXX www..........cz email .... nabídka služeb advokátní kanceláře XXXXXX objednávka služeb advokátní kanceláře XXXXXX výpis z obchodního rejstříku/další doklady .... advokátní kanceláře XXXXXX organizátor sbírky =ER= s.r.o. IČ 27613445, DIČ CZ27613445 Pod Labuťkou 2447/10, 180 00 Praha 8 datová schránka IDDS - bqnseja info@onlinevh.cz výpis z obchodního rejstříku společnosti =ER= s.r.o. čistý trestní rejstřík společnosti =ER= s.r.o. čistý trestní rejstřík jednatele společnosti =ER= s.r.o. potvrzeni Finančního úřadu Praha 8 o bezdlužnosti společnosti =ER= s.r.o. Ing.arch. Radek Martišek tel.: +420 602 72 39 39 RM@onlinevh.cz autorizační oprávnění ČKA - členem ČKA již 29 let - celoživotně pracuji pouze jako architekt (v ČR i v zahraničí) - nikdy jsem nepracoval ve státním ani jiném veřejném sektoru - nejsem členem žádné politické strany a ani nikdy nebyl - v ČKA jsem nikdy nezastával žádnou funkci a ani se o ni neucházel - členy představenstva Komory osobně neznám a nemám k nim žádný pracovní ani jiný vztah kde je vůle, tam je cesta / ubi est voluntas, ibi est via - v žádném případě nejsem zastánce povinné digitalizace, jak by si někdo mohl mylně myslet, právě naopak - stejná práva každého člověka by se na něj měla vztahovat vždy a i bez jakýchkoliv technických pomůcek ("taky jsem se narodil bos..." Olympic, P.Janda - 1977) - právo být off-line by proto mělo být v ústavě, ačkoliv i to je nadbytečné, neboť se jedná o přirozený stav, který není třeba popisovat (spíše by si tam měl stát napsat opak, že občané musí být on-line, když to vyžaduje, což tam naštěstí není a doufám, že ani nikdy nebude) - jsem pro dobrovolné používání IT tam, kde to lidem pomáhá a jen pokud to sami chtějí - digitalizace stavebního řízení, datové schránky, povinné digitální podání na FÚ a další požadavky, nejsou jen jako zlepšující alternativa, ale jsou na nás státem vynucovány, jako jediná přípustná možnost - stát se občanů ani neptá, ale rovnou je nutí povinně souhlasit se všeobecnými obchodními podmínkami soukromých nadnárodních společností, bez jejichž software a operačních systémů, si státem požadované nástroje ani nenainstalujete - to je samozřejmě špatný a v principu bezprávní stav - onlineVH* je proto navrhována jen jako druhá možnost, při současném zachování osobní účasti na VH* - ve "skanzenu" ČKA máme překvapivě problém s opačným extrémem - 2%ČKA* brání IT řešení tam, kde je nejen vhodné i členy* žádané, ale dokonce jako jediné možné řešení absolutního deficitu demokracie - zavedení onlineVH* by většině architektů pomohlo uplatnit jejich mandát* a její použití by bylo jen dobrovolné - proč mi to vadí až teď, když členem ČKA jsem již skoro 30 let? - vadilo mi to vždy, ale asi jsem to dříve tak silně nevnímal, jako v posledních letech a taky dříve nebyly takové možnosti, jako dnes. - Vidím propastný rozdíl mezi tím, jak Komora oficiálně prezentuje sama sebe a jak ji vnímají řadoví členové*, často členové* jen z donucení povinného členství. To je jistě systémový zdroj tohoto rozporu, který zde teď neřešíme a ani nevyřešíme, neboť to bylo politické rozhodnutí na úrovni státu. - nezakrývejme syrovou pravdu, že jediný významný společný zájem členů* již dávno zanikl, když ÚOHS zakázal honorářový řád. S dnešní autorizací ČKA, architekti dokonce ani nesmí být dodavatelem stavby (na rozdíl od autorizace ČKAIT), což je absolutní výsměch naší profesi. Odečteme-li ještě i právní bezvýznamnost tzv. regulérnosti soutěží, nezůstane v Komoře téměř nic, za co by členům stálo se obětovat. - Pokud si entuziastická 2%ČKA* myslí, že určitá aktivita Komory má pro členy* (ne pro veřejnost) význam a proto je potřeba ji vykonávat v rozsahu podle jejich požadavku, pak o tom ale napřed musí férově přesvědčit většinu 98%ČKA* a ne se před ní schovávat v MístnostiVH* pod záminkou zákona. - i členové* z donucení zákonem, však mají stejně silná práva, jako členové* entuziasti, kteří naopak nemají žádné silnější právo, než byť i ten nejpasivnější člen* ze všech - naprostá většina členů* není nijak vtažena do rozhodování o Komoře, jak by podle zákona měla být, a proto ani necítí žádnou spoluzodpovědnost za její stav. Je pohodlné říci, že z pohledu dnešního JŘ* je to jejich vlastní vina, což je sice pravda, avšak ne celá. Spíše by se dalo říci, že je to vina JŘ*, který naprosté většině členů* klade podstatnou překážku osobní Přítomnosti*, aby nemohli být tak snadno účastni rozhodování. - Komora patří všem jejím členům*, ne jen 2% členů*, pro které bylo v některých případech prostě jen snadnější se dostavit do hlasovací komory, tj. do MístnostiVH* - ČKA má ze zákona přednostně rozhodovat většinou VŠECH členů* a to jim také musí být všemi dostupnými způsoby umožněno - Komora nemá budovat žádnou značku, čímž dnes odůvodňuje svou přebujelou činnost, ale má se věnovat zejména potřebám a zájmům většiny svých členů* - žádných podstatných změn v dosavadním fungování Komory v důsledku zavedení onlineVH* se neobávám. Domnívám se, že dojde pouze ke korekci některých aktivit. I kdyby to mělo způsobit dílčí problémy, bude to jen důkaz toho, že se to mělo změnit již dříve. - ani po zavedení onlineVH* není žádná záruka, že zájem členů* o dění v Komoře vzroste. Je dost možné, že i nadále zůstanou pasivní. Rozdíl však bude v tom, že budou mít větší možnost věci aktivně ovlivnit. - rozsah a intenzita působnosti Komory ve všech oblastech, musí být limitována vůlí většiny členů* a ne názory malé skupinky s extrémně nízkým mandátem - zvolení zástupci by měli jednat úměrně síle svého mandátu, který je dnes pouhá, až neuvěřitelná cca 2% - Komora se pohodlně vymlouvá na zákon a 98% nePřítomných* architektů přitom drží jako rukojmí - Komora nehledá zůsob, jak to změnit ani uvnitř zákona, ale ani snahou o změnu zákona (když už tedy nevěří možnosti uvnitř zákona) - jsem přesvědčen, že řešení onlineVH* existuje i uvnitř zákona, který proto není potřeba vůbec měnit a že zákon jejímu zavedení ve skutečnosti nijak nebrání. Stačí si ho pořádně přečíst. - je potřeba změnit pouze vnitřní jednací řád Komory, což je plně v pravomoci samotných členů* Komory - o této prvotní změně, jak umožnit rozhodovat většině všech členů*, však musí rozhodnout již většina všech členů* a ne ona 2% menšina přítomných* členů*, jako tomu bylo na VH*2024 2024, Radek Martišek, v.r. |
konec |